keskiviikko 27. toukokuuta 2009

14. VÄÄPELI

Rykmentin vääpeli, sotilasmestari Susi, pitää oppitunnin ensin käytävässä klo 18:15 ja sen jälkeen alasalissa klo 19 alkaen. Kellonsoittoja ja järjestäytymisiä seuraa taas. Käytävään kannetaan tuvista omat jakkarat.

Susi steppailee kuin Kukko Koppava käytävällä ja kertoo itsestään:

"Kotopuolessa teillä on lempeä äitimuorinne... mutta armeijassa aivan vastaavasti TEILLÄ ON SOTILASMESTARI SUSI!"

"Siellä kotosalla äitimuori huolehtii kullanmuruistaan, että teillä on aina ehjät siistit vaatteet ja lämmintä ruokaa kyllin murkinaksi, ja iltasella hän vielä teidät hellästi nukkumaan tuudittelee...

"MUTTA ARMEIJASSA TÄMÄN KAIKEN TEKEE TEIDÄN SOTILASMESTARI SUSI!"

"Entä mikä onkaan varusmiehen päiväraha? Alokas Te!" kysyy sotilasmestari.

"Alokas Erhelä, 11 mk, herra sotilasmestari!"

"Alokas Erhelä erehtyy! Jos hän olisikin oikeassa, täytyisi minun sujauttaa saamistani määrärahoista omiin liiveihini 240 markkaa ylimääräistä joka päivä, millä eläisinkin leveästi! Kun vahvuuslukumme on nyt 120, mikä siis onkaan varusmiehen päiväraha? Alokas Te!

"Alokas Tarkkanen, 13 mk, herra sotilasmestari!"

"Minä palvelen vielä 10 vuotta puolustusvoimia, sitten pääsen eläkkeelle ja sitten minä ryhdyn puolustusministeriksi, jolloin ensimmäiseksi nostan paljon päivärahoja ja puolustusmenoja. Mutta ensin minä olen vielä kymmenen vuotta täällä. Ja eihän sekään toki ole varmaa, tuleeko minusta puolustusministeriä sittenkään."

Vääpeli varoittaa:

"Täältä on varsin helppoa lähteä pois liikennelaitoksen bussilla numero 86, mutta... Kun minä kuulen jonkun täältä kadonneen, niin silloin minä pahan kerran huolestun! Ja sitten teitä etsitäänkin kissojen ja koirien ja poliisien kanssa... Kunnes teidät löydetään. Ja toimitetaan suoraan takaisin tänne varuskuntaan... JA SOTILASMESTARI SUDEN PUHUTTELUUN!!

"Kyllä minä opin tuntemaan joka miehen karvanvärin, ja paskamaisille osaan olla tosi paskamainen! "

"Ja huomenna jynssätäänkin pisulaarin pelti taas niin kirkkaaksi, että Larin-Kyöstin kuva kiiltelee siitä jatkossa asioitaessa! Siivotaan, siivotaan! Tämä patteri on nyt pirun paskainen!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti